Marketing nemovitostí

Na úvod řeknu známou, leč často opomíjenou, zásadu. To, co prodává je marketing, zejména detailní vizualizace nemovitosti.

Žijeme ve časovém presu, nikdo nemá čas na nic. Při výběru nemovitostí platí trend našeho století a to "nákup" nemovitosti přes internet. Vždyť už víme, jak probíhá vyhledání nemovitosti. Hledám na realitním serveru vhodnou nemovitost bytu a jiné technické parametry, když už jsem našel lokalitu a třeba i velikost, dále vybírám jen na základě fotografií.

A zde je častý kámen úrazu. Samotná prezentace je nevýrazná, prázdné nebo neuklizené prostory, tmavé fotky, fotky toalet a schodiště, bez půdorysu a tak dále. Přitom vizualizace, a to i při samotné prohlídce, je základní lidský rozhodovací faktor. Ukáži Vám pár příkladů.

Profesionální fotograf

Ke kvalitní prezentaci patří samozřejmě kvalitní fotografie. Potencionální kupci si udělají dojem v rozmezí několika vteřin po shlédnutí prezentačních fotek. Jakému bytu dáte přednost Vy?

profesionální fotografie nemovitosti
profesionální fotografie nemovitosti

Důraz je kladen na nasvícení, prostor a samozřejmě přípravu nemovitosti

profesionální fotografie nemovitosti
profesionální fotografie nemovitosti

Takto ne! Foceno snad mobilem, nepřipravená nemovitost

2D - 3D půdorysy nemovitostí

Cílem půdorysu je , aby si klient vizuálně představil svůj život mezi těmito stěnami. K tomu slouží 2D či 3D zpracování. Takto zpracovaný půdorys ověřeně vyzdvihne Vaši nemovitost oproti jiným a bude atraktivnější díky lepší orientaci.

2D - 3D půdorys nemovitosti
2D - 3D půdorys nemovitosti

Přehledné jsou i 2D vizualizace

2D - 3D půdorys nemovitosti
2D - 3D půdorys nemovitosti

Takto ne! Sami rozhodněte, kam jako potencionální kupce zavoláte...

Home Staging

Potencionální kupci si udělají dojem v rozmezí 30-60 vteřin po vstupu do domu. Jen 10% kupců si dokáže obrazně představit potencionál prostoru. Musíte jim ho předvést!

Cílem Home Stagingu je dosáhnout toho, aby se nemovitost jevila co nejatraktivnější pro co největší počet zájemců o její koupi.

Home Staging
Home Staging

Vidíte rozdíl? Ano, to je smysl Home Stagingu.

Úprava nemovitostí - takto ne!
Úprava nemovitostí - takto ne!

Home Staging je přímo žádoucí do úplně prázdných prostor jako jsou novostavby.

Video prohlídky

Jak se odlišit od velké konkurence? Jak přilákat více zájemců? Variantou je natočit videoprezentaci vaší nemovitosti! Ideální je vytvořit zhruba 1,5 minuty dlouhé video, které podtrhne přednosti Vaší nemovitosti.

Nespornou výhodou je, že potencionální kupec vidí dispozice domu v reálu, prezentace je přirozenější, nežli jen fotky. Tím se dají také rovnou selektovat nevhodní kupci.

Pojďme se společně kouknout na krátké video mého kolegy z Re/maxu.

Pro podporu zejména dražších nemovitostí mohu doporučit propojit prezentaci i videem z tzv. dronu, tedy takovému létajícímu vznášedlu s kamerou. Velmi efektivní, pokud se Vaše nemovitost nachází v zajímavé přírodní scenérii.

Plachta - banner

Bannery jsou dobře viditelné a dle statistik se touto cestou prodá každá čtvrtá nemovitost. To je ohromný potenciál. Slýchávám, že majitel se bojí, aby to neviděli sousedi v ulici, v domě... , nicméně třeba právě sousedi v domě či okolí jsou častými kupci a doporučí nemovitost třeba svým vnoučatům.

Jak spěcháte na prodej Vy?

Inzerce na Realitních serverech

Na českém trhu funguje již přes 130 realitních serverů, které se zabývají inzercí nemovitostí. Není nutné být na všech. Jsme na těch, které opravdu fungují, a ze kterých se nám pravidelně ozývají poptávající.

Jedna jistá RK nabízí inzerci ve stech (!) realitních serverech. Interní informací je, že na 90 z nich je tak mizivá návštěvnost, že není vůbec efektivní. Jde o pouhý klam prodávajících.

Nabídku vystavuji automaticky i na našem RE/MAX serveru, kde jsou k nalezení nemovitosti nabízené v rámci celé naší realitní sítě. A návštěvnost? Zhruba 300.000 kupujících/měsíc!

Den Otevřených Dveří (DOD)

Den Otevřených Dveří (DOD)

Dne otevřených dveří je skvělý poutač zejména pro developerské projekty, rodinné domy, ale i byty.

Učinili jsme již několik akcí a opravdu to funguje. Úspěšné akci je potřeba předem věnovat čas k realizaci vhodného marketingu.


a další, a další

Ano, způsobu je mnoho. Doplním, že k inzerci patří i případné využití sociálních sítí, tisk letáků, inzerce v tisku jako je Real City nebo luxusnější nemovitost Estate Magazine. Je to vše domluvou v závislosti, jaký prostor nabídnete jako prodávající...